Prometnice

Prometnice
 
Razvrsti po:
 
  • Kontrola kakovosti na spodnjem ustroju železniške proge

    V Sloveniji je sistem kontrole kakovosti in potrjevanja zemeljskih del zasnovan tako, da sodelujejo pri tem notranja kontrola izvajalca (Laboratorij), zunanja kontrola neodvisne tretje stranke (Inštitut) in strokovno tehnične odločitve o prevzemu ali zavrnitvi materialov ali posameznih faz izvedenih del izvaja Inženir.
    Več
     
  • Sestava asfaltnih zmesi s podporo računalniške topografije

    Človek uporablja asfaltne zmesi že nekaj tisočletij. Z razvojem asfalterstva so se spreminjale tudi sestave asfaltnih zmesi, ki so danes sposobne prevzeti največje obremenitve. Asfaltno zmes je potrebno obravnavati kot trifazni sistem: trdna komponenta je zmes zrn (kamniti agregat), tekoča komponenta je vezivo (bitumen), plinasta komponenta pa so votline (zrak). Delež posamezne komponente v sestavi asfaltne zmesi je zelo različen. Odvisen je predvsem od namembnosti asfaltne zmesi. Pri presoji deležev pa je potrebno upoštevati značilnosti komponent, ki pogojuje različna razmerja. Sestavo asfaltne zmesi se lahko ugotavlja tako v laboratoriju kot na terenu.
    Več
     
  • Voda in njen vpliv v vozišču

    Prisotnost vode v cestnem telesu ima tako pozitivne kot tudi negativne vplive, zato je poznavanje vplivov vode v cestnem telesu nujno potrebno. Pri gradnji je voda nepogrešljiva, saj s primerno vlaţnostjo materialov ustvarjamo pogoje za optimalno vgradnjo in njihovo nadaljnje obnašanje. Nasprotno, pa ima voda tudi veliko zaslug za nastanek poškodb na voziščih, poleg ostalih vplivov kot so: prometne in klimatske obremenitve, lastnosti vgrajenih materialov in podlage.
    Več
     
  • Zagotavljanje kakovosti podlivanja prefabriciranih PORR plošč v predoru Kritiški na železniški progi Košana - Gornje Ležeče s prostorsko stabilnim neskrčljivim samozgoščevalnim betonom

    Pri sanaciji predora Križiški v dolžini 325 m na odseka proge Košana – Gornje Ležeče od km 654+185 do km 656+866 je Gradbeni inštitut ZRMK d.o.o. izdelal projekt betona in izvajal notranjo kontrolo kakovosti betonerskih del. Izvajalec gradbenih del je bil SŽ-ŽGP Ljubljana d.d.. Sanacija je predvidena v dveh fazah. Prva faza je bila sanacija celotnega desnega tira omenjene proge, ki je predmet tega prispevka.
    Več
     
  • Obnašanje asfaltnih zmesi pri nizkih temperaturah v povezavi z dimenzioniranjem voziščnih konstrukcij

    Med najbolj razširjene poškodbe na vozišču sodijo razpoke, ki nastanejo zaradi utrujenosti materiala, temperature ali neustrezne podlage. Vgrajena asfaltna zmes naj bi imela lastnosti, ki bi preprečevala tovrstne poškodbe. V tem prispevku se bomo osredotočili na razpoke, ki nastanejo v asfaltni plasti pri nizkih temperaturah.
    Več
     
  • Vpliv dodane vode na standardni preskus metilen modro

    Sestava zmesi zrn v cestogradnji mora zagotavljati homogeno nosilnost vgrajene plasti in po potrebi varnost proti zamrznitvi. Slovenske tehnične specifikacije za ceste predpisujejo, da mora delež finih delcev v zmeseh kamnitih zrn za kamnito posteljico in nevezane nosilne plasti ustrezati zahtevam v SIST EN 13242 za kategorijo f5 (do 5 m.-%) na deponiji ali kategorijo f8 (do 8 m.-%) v vgrajenem stanju. Pri vrednotenju kakovosti kamenih agregatov v cestogradnji se pojem glina obravnava za opisovanje tistih drobnih delcev, ki lahko škodljivo vplivajo na obnašanje nevezanih ali vezanih plasti voziš. Škodljivost aktivnih (nabrekanje) drobnih delcev v kamniti zmesi zrn po SIST EN 13242 mora biti določena na osnovi vrednosti metilen modro (MB), sukcije in ekvivalenta peska (ES).
    Več
     
  • Vplivi trajnih deformacij v nevezani nosilni plasti voziščne konstrukcije

    Pri načrtovanju voziščnih konstrukcij je eno od osnovnih načel omejevanje tvorbe kolesnic. Postopek meritev kolesnic je v praksi relativno enostaven, predvidevanja, kje bodo pa dejansko nastale, pa je zelo zapleten problem.
    Več
     
  • Hrup na voznih površinah

    V ceste so vložena zelo velika finančna sredstva. Zato jih je potrebno ohraniti v stanju, ki bo omogočilo varno, udobno in gospodarno uporabo. Problem, kot je hrup, to onemogoča. Omenjen problem širjenja hrupa med pnevmatiko in vozno površino ne moremo popolnoma preprečiti, lahko pa ga zmanjšamo vendar, če to želimo narediti, je potrebno poznati njihovo vedenje.
    Več
     
  • Optimizacija sestave zmesi kamnitih zrn na osnovi strižnih lastnosti materiala

    V cestogradnji je eden od osnovnih gradnikov, ki se uporabljajo za gradnjo cest, zmes kamnitih zrn. Osnova za določitev namena uporabe zmesi kamnitih zrn v voziščni konstrukciji je sestava, ki je sestavljena iz enega ali več razredov zrn ali zrnavosti ali pa že ima v naravi ustrezno sestavo zrn.
    Več
     
  • Vplivi trajnih deformacij v nevezani nosilni plasti

    Pri dimenzioniranju voziščnih konstrukcij je eno od osnovnih načel omejevanje nastanka kolesnic. Postopek meritev nastanka kolesnic je v praksi relativno enostaven, predvidevanja, kje pa dejansko bodo nastale, pa je zelo zapleten problem.
    Več
     
  • Odkrivanje temperaturnih razlik pri vgrajevanju asfaltnih zmesi

    Še pred nekaj leti je veljalo prepričanje, da je edini razlog za napake pri vgrajenih asfaltnih zmeseh segregacija materiala. Raziskave pa so pokazale, da to ne drži in da so vzrok za to temperature razlike pri vgrajevanju asfaltnih zmesi, ki povzročijo nastanek slabše zgoščenih območij.
    Več
     
 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.