Sodelujte v vseevropski kampanji

01. avgust 2013

Evropska spletna stran: http://www.nzebopendoorsdays.eu/
Slovenska spletna stran, katero bo mogoče uporabljati od julija 2013 dalje: www.0energijskehiše.si/poglejte

S projektom »Skoraj ničenergijske hiše: Že danes obiščite hiše prihodnosti«, ki ga sofinancira Evropska komisija v okviru programa Inteligentna energija Evropa, želi Gradbeni inštitut ZRMK spodbuditi projektante in lastnike nepremičnin k gradnji in obnovi stavb v skoraj ničenergijskem standardu. V kampanji, ki bo v letih 2013 in 2014 potekala pri nas in tudi v devetih drugih evropskih državah (Avstrija, Belgija, Francija, Irska, Madžarska, Malta, Nemčija, Poljska in Švedska), bo vrata obiskovalcem skupaj odprlo več kot 1.000 javnih in stanovanjskih stavb.

Ničenergijske hiše za svoje delovanje rabijo čim manj energije. Za pokrivanje lastnih potreb po energiji pa uporabljajo čim bolj energijsko učinkovite tehnologije in kar največ obnovljivih virov. Obiskovalcem želimo ponuditi široko paleto stavb, zato pozivamo uporabnike skoraj ničenergijskih hiš, da se pridružijo kampanji kot razstavljavec. K projektu vabimo tudi projektante, ki bi radi delili svoje tovrstne projekte in nam pomagali stopiti v stik z lastniki stavb zainteresiranih za vključitev v kampanjo. V primeru, da bi želeli skoraj ničeenergijsko hišo pokazati širši javnosti v okviru mednarodnega projekta, najdete spodaj nekaj koristnih nasvetov, ki vam bodo v pomoč pri izvedbi dnevov odprtih vrat.

Koristne informacije in nasveti razstavljavcem:

1. Kako pripraviti sebe in svojo hišo?

  • Svojo hišo ustrezno označite. Na vhodna vrata namestite projektni plakat, ki vam ga bodo sodelavci Gradbenega inštituta ZRMK poslali. Tako vas bodo obiskovalci lažje našli, obenem pa boste o kampanji obvestili tudi ostale v bližnji okolici.
  • Pogovorite se s svojimi prijatelji in sosedi o dnevih odprtih vrat. Lahko se zgodi, da bi si morda tudi nekdo od bližnjih sosedov želel obiskati vašo ali katero drugo hišo, ampak o sami kampanji še ni bil dovolj dobro seznanjen.
  • Pomislite, katere prostore želite pokazati obiskovalcem in preostale po želji zaklenite pred obiskovalci. Če želite, lahko goste vedno vljudno opozorite, da sezujejo čevlje.
  • Zakaj ne bi povabili tudi projektanta ali izvajalca? Prav oni lahko gostom povedo še kaj več o načrtovanju, materialih, izbranih rešitvah itd. v času graditve stavbe.

2. Kaj želite pokazati in predstaviti? Zastavite si naslednja vprašanja...

Pred obiskom dobro premislite o tem, kaj vse bi želeli povedati obiskovalcem. Katere zgodbe in izkušnje boste delili z njimi? Spodaj predstavljamo nabor nekaterih vprašanj:

  • Kje ste pridobili informacije o gradnji in obnovi hiš po skoraj ničenergijskih merilih?
  • Zakaj ste se odločili za skoraj ničenergijsko gradnjo oziroma skoraj ničenergijske tehnologije?
  • S katerimi vprašanji in dvomi ste se srečevali pred gradnjo ali obnovo?
  • Kako ste izbrali projektanta in izvajalca?
  • Kako uspešno je bilo sodelovanje med investitorjem in projektantom oziroma izvajalci?
  • Kaj ste lahko pri gradnji in prenovi naredili tudi sami?
  • Katere so bile vaše najpomembnejše odločitve v celotnem procesu gradnje?
  • Ali se po vašem mnenju tovrstna gradnja splača in zakaj (manjša raba energije, ustrezno toplotno ugodje itd.)?
  • Kakšni so vaši vtisi o bivanju v skoraj ničenergijski hiši, npr. mnogi se sprašujejo, če je v takšni stavbi sploh mogoče odpreti okna?
  • Kaj bi naredili drugače?
  • Ali ste seznanjeni z vračilnimi dobami posameznih investicij?
  • Ali ste za gradnjo oziroma prenovo stavbe pridobili finančne spodbude? Če ste, katere?
  • Kateri bi bil vaš najboljši nasvet za vse tiste, ki se bodo tovrstnih projektov v prihodnje lotili sami?

3. Še nekaj uporabnih idej:

  • Če vas bo obiskala manjša skupina obiskovalcev, se potrudite, da se vsi predstavijo. Na ta način bo izkušnja bolj osebna in lažje boste zadostili potrebam in željam obiskovalcev. Povprašajte jih o razlogih za obisk in kakšne informacije si želijo pridobiti. Morda so nekateri že pričeli z načrtovanjem, morda tudi že z samo gradnjo lastnih hiš. Nekateri so morda pripravili vprašanja že vnaprej. Tako boste na najlažji način izvedeli, kaj bi si želeli obiskovalci izvedeti in kako v največji meri zadovoljiti njihova pričakovanja. S tem ko boste bolje spoznali svoje goste, boste lažje prilagodili svojo zgodbo in sam ogled stavbe njihovim interesom.
  • Nekaterih ukrepov zaradi zaključenih gradbenih in obrtniških del ni več mogoče videti. Če je še mogoče, pokažite ostanke izolacije in preostalih gradbenih materialov.
  • Pokažite fotografije, posnetke in načrte, če jih imate na razpolago..
  • Če je to mogoče, naj tudi obiskovali kaj postorijo, npr. namestijo toplotno izolacijo na del stene. Kar ljudje naredimo sami, si tudi za dalj časa zapomnimo.
  • Omenite projektno spletno stran in obvestite obiskovalce o tem, da bo kampanja potekala tudi prihodnje leto.

4. Kako pripraviti dobro predstavitev?

  • Na samem začetku predstavite celoten koncept evropske kampanje Skoraj ničenergijske hiše: Dnevi odprtih vrat.
  • Svojo zgodbo prikažite na živahen in interaktiven način. Obiskovalcem zastavite vprašanja in jim obenem dovolite, da tudi oni zastavijo vprašanja vam.
  • Pokažite fotografije in načrte preteklih gradbenih faz, če jih imate na razpolago.
  • Obisku dodajte osebnostni pridih. Goste zanimajo vaše zgodbe in izkušnje, npr. kaj se pri vašem projektu ni dobro obneslo, kako bi se težavam izognili, če bi se ponovno lotili gradnje?
  • Računalniških predstavitev vam ni potrebno pripraviti. Bodite slikoviti in izvirni na drugačen način!

K sodelovanju v projektu vabimo tudi:

  • Državne, regionalne ali lokalne odločevalce. Vključite se v našo kampanjo, prijavite se na strokovno ekskurzijo in pridobili boste navdih za bodoče spremembe.
  • Nevladne organizacije, ki so aktivne na področju trajnostnega razvoja stavb. Pridružite se naši pobudi, saj bomo z združenimi močmi dosegli še širšo javnost.
  • Predstavnike zasebnega sektorja, ki so pripravljeni za raznorazna partnerstva in iščejo promocijske možnosti. Pomagajte nam s pokroviteljstvom projekta.

Če želite biti bolj podrobno seznanjeni s projektnim delom, nam pošljite elektronsko pošto na enega od e-naslovov: miha.mirtic@gi-zrmk.si in marjana.sijanec@gi-zrmk.si.

 

Preberi več

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.