Odkrivanje temperaturnih razlik pri vgrajevanju asfaltnih zmesi

Še pred nekaj leti je veljalo prepričanje, da je edini razlog za napake pri vgrajenih asfaltnih zmeseh segregacija materiala. Raziskave pa so pokazale, da to ne drži in da so vzrok za to temperature razlike pri vgrajevanju asfaltnih zmesi, ki povzročijo nastanek slabše zgoščenih območij.

V zadnjih letih se pri vgrajevanju asfaltnih zmesi srečujemo z novo odkritim problemom, imenovanim flciklična segregacija«. Gre za periodično obnašanje lastnosti manj zgoščenih mest v asfaltni plasti. Omenjena slabše zgoščena mesta v asfaltni plasti se kažejo kot prezgodnje razpoke, razgraditve ali oboje.

Do sedaj je veljalo mišljenje, da je edini razlog za napake pri vgrajenih asfaltnih zmeseh segregacija materiala. Raziskave WSDOT (Washington State Department of Transport) pa so pokazale, da ni tako in da je iskati vzrok v temperaturnih razlikah pri vgrajevanju asfaltnih zmesi, ki povzročijo nastanek slabše zgoščenih območij (slika 1). Na sliki 1 (levo) so temperaturne razlike na površini asfaltne zmesi med 60 − 70 °F (27 − 31 °C). Kasneje so na istem odseku vozišča opazna manj zgoščena mesta (slika 1 − desno). Raziskave so tudi pokazale, da temperaturne razlike, odvisno od velikosti, lahko zmanjšajo pričakovano življenjsko dobo za 20 do 80 odstotkov.

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.